Kasutatavuse Kontrastid Veebis: Hea ja Halva Näidete Võrdlus.
Kasutatavus on digitaalse maailma põhikomponent, mida on üha enam vaja mõista ja parandada. Selle tähtsus kajastub kõikjal – alates veebilehtedest kuni komplekssete tarkvarasüsteemideni. Jakob Nielseni defineeritud kasutatavuse komponentidest lähtudes toon välja ühe positiivse ja ühe negatiivse näite, mis näitlikustavad kasutatavuse mõju kasutajakogemusele.
Positiivne näide: Amazoni veebipood
Amazon on suurepärane näide veebipõhisest platvormist, mis peegeldab kõiki kasutatavuse peamisi komponente. Esiteks on õpitavus. Uued kasutajad saavad kiiresti selgeks, kuidas tooteid otsida ja ostukorvi lisada. Tõhusus on samuti kõrgel tasemel, kuna kasutajad saavad oma ostud teha kiiresti ja vaevata. Meeldejäävus on tagatud intuitiivse kasutajaliidesega, kus isegi pärast pikemat eemalolekut on lihtne meenutada, kuidas saidid toimivad. Vead on minimaalsed ja nende parandamine on lihtne, nagu näiteks ostukorvi muutmine enne ostu lõplikku kinnitamist. Rahulolu tase on kõrge, paljuski tänu kiirele laadimisajale, selgele tagasisidele ja kasutajasõbralikule kujundusele.
Negatiivne näide: Riiklikud tervishoiuportaalid
Võtame näiteks mõned riiklikud tervishoiuportaalid, mis sageli kannatavad kasutatavuse puuduste all. Õpitavus on madal, kuna uued kasutajad peavad veetma palju aega süsteemi mõistmiseks. Tõhusus on sageli piiratud, kuna süsteemid töötavad aeglaselt ja nõuavad kasutajatelt mitmeid etappe teabe sisestamiseks. Meeldejäävus on nõrk, kuna keerulised menüüstruktuurid ja ebaintuitiivsed protsessid raskendavad kasutajatel vajalike oskuste meenutamist. Veakindlus on madal, kusjuures kasutajad teevad sageli sisestusvigu ja süsteem pakub vähe juhiseid nende parandamiseks. Rahulolu on madal, mida süvendavad frustratsioonid süsteemi aegluse ja keerukuse tõttu.
Need näited toovad esile, kuidas veebipõhiste lahenduste kasutatavus mõjutab otseselt kasutajakogemust ja üldist rahulolu. Hea kasutatavus tagab sujuva ja nauditava kasutajakogemuse, samas kui halb kasutatavus võib muuta isegi kõige põhjalikumad süsteemid kasutuks ja tülikaks. Seega on oluline keskenduda nii disainile kui ka pidevale tagasisidele kasutajatelt, et tagada süsteemide pidev parendamine ja kasutajasõbralikkus.
Комментарии
Отправить комментарий